Khamis, 21 November 2013

Siapa MR ESP tu?

Ehem..ehem..sibuk betul masing2 meneka siapakah gerangan MR ESP tukan..nama ia Energizing Soy Protein..berasal daripada Shaklee Product hihi. Tapi seriously..memang aku da jatuh hati dengan ESP ni. Harga asal memang mahal tp sebab aku member..so dapat harga lagi..legi..lagi rendah. Untungnya jadi member Shaklee ni. Bukan setakat dapat potongan harga ahli..tapi ade point lagi. Apa tunggu lagi..jomlah join shaklee arini juga.

Opps..terpropomot pulak hahaha..padahal nak cite tentang ESP. Come..come..listen k..

Suka nak bagi testimoni sendiri..bila kita da rase..da feel..da berkali2 guna..ape lagi..sharingla..takkan nak pakai sorangkan..actually,aku kenal ngan ESP ni time pas abes pantang..nak naek keje time tu. Kebeulan anak aku tu asek nanges jer macam tak cukup susukan..huhu..meroyan jap. Apa ESP ni buat?

1. Pekatkan air susu + banyakkan air susu badan

-aku try cari kat google tentang shaklee ni. Adelah terbaca..bukan satu..tapi banyak gak testimoni yang mengatakan ESP ni dapat memekatkan air susu dan memperbanyakkan air susu badan. So bila aku consume, alhamdulillah..aku dapat lihat air susu yang aku perah nak buat stok agak pekat. Then tengok anak aku pon ade perubahan. Dia minum susu then tido lena. Lama gakla baru bangun. Syukur sangat2.. Pastu cepat burpp (kenyang). Senangla aku tidokan dia.

2. Tak rasa letih sangat

-Bila da menyusukan anak ni..antara perkara yang kita kena set kat otak ni..baby akan suke ati die je nak minta susu. Tak kira masa. Sebab, susu ibu sangat mudah dihadam. Jadi bila baby asek minta susu setengah jam sekali..itu adalah normal. Bukan luar biasa ok. Jadi memang letihlah. Tapi, sejak aku minum ESP ni, alhamdulillah aku rasa cergas sikit. Letih2 xde sangat. ESP ni bagi tenaga,yelah ia merupakan sumber protein terbaikkan..mestilah ia bagi layanan first class juga. Ia bina otot2 tulang dalam badan aku ni. hihi..boleh baca kat kepentingan protein k.

3. Kulit cerah

-Da nak dekat seminggu dua aku consume ESP ni..aku rasa sesuatu perubahan tao. Ingat lagi time tu aku hampir tak percaya bila tengok cermin kat toilet. Aku belek punye belek..wow..kulit wajahku ada perubahanlah..makin cerah. Bekas2 jerawat macam nak hilang. Dalam ati memang gembira bukan kepalanglah. Yela..pas bersalin aritu,agak kusam sikit muka aku. Huhu..alhamdulillah..aku sangat serasi ngan ESP ni

4. Kenyang perut

-Selalu b4 g keje,aku kena brekpes. Kalau x brekpes mmg lemaulah aktiviti pagi tu. Sejak2 da ade ESP, aku mmg amek b4 g keje. Alhamdulliah tahan perut aku ni sampai kol 11-12 tgh camtu baru berbunyi minta diisi. Jimat uit gak hihi..sape2 yang nak diet, sangat rekemen amek ESP ni..kenyang perut suke ati =)

5. Hilang gastrik

-Aku ni ade gastrik. Salah makan or lambat makan mmg menangislah huhu.Sakit woo gastrik ni..azab kecil. Taubat aku..xnak kena lagi kalau boleh. Aku prasan gak, kalau aku x amek ESP, perut aku mesti poblem. So aku amek ngan konsisten,alhamdulillah..gastrik x datang da. Aku suke sangat2. Happy beb..

6. Masker muka

-ESP + yogurt plain = sangat marvellous ye bile letak di muka begitu juga ngan ESP + Vitamin E ohoho aku da pecah rahsia kat dlm ni..kalau nak g majlis kawen ke, or mana2 event..bancuhan masker ni wajib buat ye.. maklumlah nak gorgeous gak. Nak berseri2 gak..hihi..

7. Sedap

-Ada orang cakap x ley telan sebab ape? sebab pekat..yes..esp ni memang pekat..cara bancuhannya? itu rahsia..nak tahu kenala beli esp ngan aku ye..banyak rahsia ESP boley aku sebarkan..hihi banyak sangat variasi bancuhan ESP ni. Pandai bancuh..sedaplah jadinya..khasiat pon dapat diserap..nyum..nyum..


itu sahaja perkongsian yang semapt dikongsi bersama..ada sebarang pertanyaan bolehlah pm/wassap/sms kat 017-3885825

e-mail pon boleh : shaktupp@gmail.com / hidayah_203@yahoo.com
blog : shaktupp.blogspot.com
fb : nurhidayah mohd tahir
page: kedai bonda taufiq
id shaklee :916021

sambil berESP layan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan