Sabtu, 30 November 2013

Set Penyusuan Shaklee

Salam dan selamat pagi kawan2..selamat berhujung minggu bersama family tersayang ya..ok..macam biasala..aku akan update info2 terkini dan sensasi kat blog yang baru je lahir ni.Hihi..sudi2kanlah membaca k..Hari ni da masuk 1 December..wow..sangat pantas masa berlalu pergi.Untuk orang Johor yang bersektor kerajaan kerjaannya..ade lagi 4x jumaat untuk dinikmati sebagai ari bekerja sebab next year da tukar..jumaat cuti..hope ade perkembangan yang bagus.Dah takde lagilah morning blues lagi hehe..

Aku tetap akan meneruskan perjuangan berkongsi ilmu tentang penyusuan dan biznes online dan offline Shaklee dan Tupperware. Thats why terjadinya Shaktupp..hehe iskk..kene keje keras sebab matlamat aku nak menjadi surirumah yang berpendapatan tinggi. Nak bantu encik suami dan orang2 tersayang di sekeliling. Tapi matlamatnya adalah untuk menjadi ibu dan isteri yang lebih sempurna buat suami dan anak. Yela..kalau dok umah..at least banyak masa boleh fokus untuk merekakan..income pun masyuk..yang penting niat kene kuatlah dan kerja keras..sambil2 pon aku ley dapat bonus tiap2 bulan,kalau da fulltime sok..in sha Allah..ok..nanti kite bercerita tentang income masyuk tu k. Sekarang nak cerita tentang set2 penyusuan yang ada di sediakan oleh Shaklee.

Okeyy..kat sini aku senaraikan beberapa set penyusuan yang aku da grupkan..so senangla korang nak oder k..nak set yang mane..hehe x payah pening2 kepala..kalau pening gak kepala..xpe2..aku ley bagi explaination..free saje..xde sebarang bayaran k..

1. Set A

set a


Ni kire set budgetlah. Bagi yang nak guna set penyusuan tapi budget kurang daripada RM 170, bolehlah direkemenkan guna yang ni. Aku namakan sebagai set A. Jom tengok khasiatnya..ni secara rawaknyalah..

Alfalfa


  • Milk booster (kebarangkalian untuk meningkatkan hasil pengeluaran susu badan adalah tinggi)
  • Memudahkan pelawasan buang air besar
  • Mengetatkan kembali miss v
  • Buang kekotoran2 dalam badan (buang toksin dan angin badan)
  • Panaskan badan (umpama jamu tapi yang ni x effect kepada bayi dan xla panas macam jamu)..
ESP
  • Memekatkan susu badan
  • Menghilangkan keletihan dan kelesuan badan
  • Mencerahkan stretch mark kat perut
  • Mengenyangkan perut

2. Set B

Set B
Set B penyusuan shaklee masih sama dengan set A cuma ditambah ostematrix. Apa fungsi ostematrix shaklee ni? haa..nila die kalsium yang sangat penting untuk ibu2 khasnya yang menyusukan anak. Ostematrix ni bukan saje ade unsur kalsiumn tapi ada juga magnesium. Memang ramai yang cari aku untuk beli ostematrix ni. Memang awsomela..Jom tengok khasiat Ostematrix ni..

Ostematrix

  • Menambahkan kalsium dalam tubuh
  • Mengelakkan sakit2 sendi tulang
  • Beri tenaga
  • Memudahkan pembuangan air besar
  • Menguatkan tulang2 badan
  • Bangun pagi memang sangat best sebab rasa badan sangat ringan even tak cukup tidur

3. Set C

Set C
Untuk set c ni..ada tambahan B-complex. Untuk ape?eh..penting tao..

B-Complex

  • Anti stress. Yela,orang baru pas bersalin memang akan alami situasi stress especially yang buat keputusan nak menyusukan anak tu. Kalau baby setiap setengah jam bangun nak susu, tak ke penat? stress jugakla..so b-complex ni sangat faham ye. Ia akan bagi coolkan korang punyer mood. Control emosi nak meroyan tu hehe aku da cuba..betul..alhamdulillah..
  • Bagi kuatkan daya ingatan. Yela,da melahirkan anak,urat akan putuskan..kalau tak dijaga, boleh nyanyuk sikit.hihi mule2 pelupa..pastu?hah..jangan amek remeh je k
  • Kuatkan rahim
  • Hilang bau badan dan bau mulut
4. Set D

Set D
Set D ni kita tambah vitamin c. Wow..sangat teruja ngan vitamin c shaklee. Selalu je bagi customer aku upset sebab selalu je licin kat branch. Dorang ni kalau beli, tak beli satu..terus borong sekali 5-10 botol. Huhu aku juga yang ternganga sebab nyesal tak beli sekali banyak. Sorry my dear customer. Tapi sekarang in sha Allah ade..hihi jom tengok khasiat vitamin c ni

Vitamin C

  • Bagi cantik itu kulit
  • Kuatkan antibodi badan
  • Elakkan gusi berdarah

5. Set E

Set E
Ok yang set E ni kirenye set completela..sume ade. Kalau ade wang besar..boleh amek set E ni. Bukan saje dapat tingkatkan penghasilan susu badan tapi dapat banyak manfaat. Bukan korang je dapat k..baby yang menyusukan tu pun ley dapat sama manfaat. Untuk set E ni, kita tambah Vitalea. Apa fungsi vitalea ni ek?

Vitalea

  • Tambahkan darah (elakkan korang dari pengsan sebab tak cukup darah..)
  • Beri tenaga 
  • Multivitamin asas

So..pada yang sedang berkira2 nak beli yang mana satu..boleh baca dulu. Kalau tak paham,boleh tanya k. Aku sedia bantu. Ni memang aku tulis secara am je. Nanti pasni aku akan detailkan setiap satu supplement. Ni khusus untuk ibu2 yang menyusukan baby mereka. Orang cakap kalau tulis dengan hati, senang sikit nak faham hihi.  Tapi aku nak ingatkan korang gak..supplement ni bukanlah faktor utama..ni hanya antara faktor2 yang membantu koranglah dalam menjayakan misi penyusuan susu badan ni. Faktor2 utama untuk kejayaan susu badan ni ialah ilmu. Kalau ilmu korang cetek, aku nasihatkan baiklah korang tambah sikit2 k. Kena banyak faham beberapa term dalam dunia penyusuan ni supaya korang tak kalut2 nanti. 

Jadi atas sebab tula, aku pun akan cuba bantu korang k. Mana yang aku tahu, aku akan share kat blog ni. So,boleh sama2 blelajar. Aku pun masih bertatih lagi. Harap dapatlah membantu. Hihi..ok..sebarang pertanyaan bolehlah hubungi aku

Shaklee Independent Distributor : Nurhidayah Mohd Tahir
No ID                                       : 916021
Facebook                                 :Nurhidayah Mohd Tahir
e-mail                                       : shaktupp@gmail.com
Page                                        : Kedai Bonda Taufiq
Phone/ Wassap/Sms                : 017-3885825

Jumpe lagi kat lain entry..daa..sayang semua

Tiada ulasan:

Catat Ulasan